söndag 16 september 2007

Historia/bakgrund

Jag föddes den 2 december 1981 i Kentwood, Louisiana. Familjen En helt Vanlig Människa är djupt troende baptister så min uppväxt har varit religiös och lite gammaldags.



Uppväxtstaden Kentwood har en befolkning på blott 1000 invånare, så jag känner de flesta på orten, något som jag dock inte har upplevt som negativt.



Som liten visade jag att det var musik och dans som jag hade störst håg till. Jag sjöng i kyrkokören och tog danslektioner mycket tidigt. Gymnastik var också något som intresserade mig. Jag var så pass duktig att jag vann flera priser i gymnastik, faktiskt. Men så övade jag också tre timmar om dagen.



Redan här ser man den vilja och stenhårda disciplin som genomsyrar mig och som gör det möjligt för mig att utföra energikrävande dansnummer på scenen.






När jag var åtta år gammal prövade jag för en roll i the Disney Channel's "Mickey Mouse Club". Men jag var alltför ung för att kunna ställa upp i denna TV-show.



Min begåvning gick dock inte spårlöst förbi. Disney hjälpte mig nämligen att komma in vid det ansedda Off-Broadway Dance Center och the Professional Performing Arts School Center, där jag stannade under tre år. Jag var också med i diverse TV-inslag och medverkade i komedien "Ruthless" (1991).



Jag flyttade till Orlando 1992 för att delta i barnprogrammet "Micke Mouse Club" (MMC). Där sjöng, dansade och uppträdde jag under två års tid. Därefter återvände jag till Kentwood för ett års oavbruten skolgång. Det var roligt ett tag, men sedan ville jag ut och se världen igen.


Mvh, En helt vanlig människa

Inga kommentarer: